Bani mai multi pentru cercetare in Uniunea Europeana
Replica de Constanta
Joi, 17 Ianuarie 2008
1749
Fondurile pentru cercetare trebuie sporite pentru a se putea respecta nivelul stabilit de emisii de CO2, provenit de la autovehicule, mentioneaza un raport privind cadrul competitiv de reglementare pentru autovehicule (CARS 21), adoptat recent de Parlamentul European de la Strasbourg. Raportul, realizat de europarlamentarul Jorgo Chatzimarkakis, accentueaza importanta industriei europene de automobile ca un sector care produce anual 19 milioane vehicule si care asigura 2,3 milioane locuri de munca directe si inca 10 milioane in sectoarele conexe. Dat fiind ca dezvoltarea noilor tipuri de autovehicule dureaza de la cinci pana la sapte ani, eurodeputatii cer Comisiei Europene sa nu stabileasca obiective obligatorii finale pentru emisiile de CO2 inainte de 2015. Incepand cu aceasta data, totusi, ar trebui stabilit un obiectiv mediu de 125g CO2/km pentru noile autoturisme, dupa cum mentioneaza raportul. Deputatii europeni accentueaza ca sistemele aditionale de siguranta ar putea spori greutatea autovehiculelor si astfel ar putea duce la emisii mai mari de CO2. Ei cer Comisiei sa dezvolte un sistem care sa permita fabricantilor de autovehicule emisii aditionale de CO2, daca ele constituie rezultatul unor masuri legale de siguranta.